Personvernerklæring

Sist oppdatert: 11.09.2018

Brukerbetingelser og personvern

Starbucks Norge (UMOE Restaurant Group Coffee AS) respekterer dine krav til personvern

Vi setter stor pris på ditt besøk og vil samtidig gjøre deg oppmerksom på at vi følger alle gjeldende forskrifter for behandling av kundeopplysninger, slik at du skal kunne føle deg trygg når du handler hos oss. Din personlige informasjon er beskyttet av personopplysningsloven og vi er forpliktet til å behandle denne informasjonen på en sikker måte. Det er fullt mulig å besøke vår nettside starbucks.no uten at du må gi fra deg noen opplysninger om deg selv. Det er først når du ønsker å kjøpe varer at vi trenger informasjon for å kunne levere tjenesten du ber om. Denne erklæringen om vår personvernpolicy gir deg informasjon om hvilke opplysninger vi samler inn, hvordan vi behandler de opplysningene og hvilke opplysninger vi lagrer. Erklæringen er gjeldende for alle Starbucks sine avdelinger, apper og nettsiden starbucks.no

Hva er personvern?

Personvernet skal beskytte mot misbruk av personopplysninger. Behandling av personopplysninger er regulert i personopplysningsloven. Denne loven skal verne privatlivets fred, den personlige integritet og sørge for tilstrekkelig kvalitet på personopplysninger. For mer informasjon om personvern, se www.datatilsynet.no .

Hvilke personopplysninger ber vi om?

Ved opprettelse av en konto i vårt lojalitetsprogram My Starbucks Rewards, samler vi opplysninger som er nødvendige for at vi skal kunne gi deg best mulig service. Dette inkluderer navn, telefonnummer, epostadresse, fødselsdato, antall kjøp, innhold i bestilling, pris på bestilling samt eventuelle rabatter. For våre bedriftskunder som benytter seg av fakturabetaling, vil vi ta imot bedriftsnavn, organisasjonsnummer, navn på kontaktperson, telefonnummer kontaktperson/bedrift, e-post til kontaktperson/bedrift, fakturaadresse med eventuelle merknader. Ved besøk i en av våre avdelinger tar vi ikke mot personopplysninger eller lagrer kjøpet på navn, med mindre du som kunde ønsker å benytte din forhåndsgodkjente kreditt.

Hvordan brukes personopplysningene?

Som det kommer frem av beskrivelsen ovenfor brukes personopplysningene først og fremst for å kunne yte service i kundeforholdet. Skulle du være så uheldig at det var noe galt med din bestilling, vil vi, dersom du tar kontakt med oss, finne tilbake til din bestilling og vil kunne gi deg kompensasjon i henhold til vår avtale. Personopplysninger blir også brukt til å sikre at du som kunde får riktig bestilling til riktig tid. Personopplysningene benyttes også til å gi deg som kunde gode tilbud basert på tidligere kjøp.

Leverer vi ut opplysningene som er registrert om deg?

Opplysningene vi samler inn, blir ikke under noen omstendigheter utlevert til tredjepart.

Innsynsrett og rett til korrigering og/eller sletting?

Det er viktig for oss at du som kunde til enhver tid har tilgang til og muligheten til å endre dine personopplysninger. For oss betyr dette at dine personopplysninger blir korrekte og fullstendige slik at vi hele tiden kan yte deg best mulig service. For deg betyr det at du til enhver tid har oversikt over hva vi har lagret.

Ønsker du å endre eller få innsyn i informasjon vi har registrert kan du gjøre dette på din konto på starbucks.no. Ønsker du å avslutte kundeforholdet og på den måte å få slettet alle personopplysningene dine fra vårt register må du kontakte oss på epost til kundeservice@starbucks.no eller ringe 67555555. Ikke utlever dine personopplysninger på vår Facebook side.

Hva registrerer vi ved besøk på nettsidene?

Vi registrerer automatisk din IP-adresse og cookies når du besøker vår nettside. Cookies eller informasjonskapsler er en fil som blir lagret på din harddisk og sier noe om når du sist besøkte oss og hvilke innstillinger du valgte. Dette gjør vi for å hele tiden kunne finne ut hvilke deler av vår nettside som er mest besøkt. På den måten hjelper du til med at vi kan forbedre oss. Det er viktig å få frem at disse opplysningene ikke blir knyttet mot deg som person og har ingenting med dine personopplysninger å gjøre.

Benytter du våre tjenester fra en mobiltelefon vil vi spørre om tillatelse til å finne din lokasjon basert på telefonens mekanismer for dette. Dette gjør vi for å kunne vite hvilke avdelinger som er nærmest deg. Du behøver ikke å gi tillatelse for å kunne bruke tjenesten, men den vil forbedre opplevelsen din.

Dersom du logger inn via Facebook, og gir oss samtykke, henter vi følgende informasjon fra Facebook-profilen din:

  • Navn (fornavn og etternavn)
  • Epost-adresse

Vi bruker denne informasjonen til å fylle inn felter i kunderegistreringen.

Betalingsløsninger vi støtter

I våre kafeer aksepteres Eurocard, Mastercard, Visa, Diners, American Express og BankAxept. Vi benytter godkjente EMV-terminaler fra Verifone og Netaxept der hvor vi har støtte for online-betaling.

I tillegg aksepteres norske mynter og sedler rundet opp til nærmeste enhet. Nye betalingsløsninger vil kunne legges til i takt med våre kunders ønsker.

Bestiller du online støttes de samme kredittkortene og BankAxept. Firma kan søke om kreditt hos oss og på denne måten velge "Faktura" som betalingsløsning.

Har du noen spørsmål, kontakt oss kundeservice@starbucks.no

Sist oppdatert 11.09.2018